Košarica
0.00 €

Montessori Piran-Pirano, Ottavio- Flavio

Skladanka, ki je lahko osmišljena kot več posameznih iger ali kot ena velika igra, ki celostno deluje na uravnoteženje možganskih hemisfer.

Rokovanje s kiti in ribami, ki so različno veliki, težki in svojevrstnih oblik pripomorejo h krepitvi  mišic dlani in prstov. Tudi rokovanje z različno težkimi in debelimi valji krepi fino motoriko in drobne mišici, ki so odgovorne za precizno izvedbo. Aktivnost sklepov, ki pri tem sodelujejo pa skupaj z informacijami iz mišic razvijajo dobro propriorecepcijo. To je sistem, ki nam pomaga prepoznavati in globlje dojemati zavedanje pozicij našega telesa in optimalno prilagoditi naše telo različnim aktivnostim. Je eden od najbolj pomembnih zaznavnih sistemov, ki nam omogoča hitrejše in učinkovitejše funkcioniraje in tudi učenje. Dobra propriorecepcija nam omogoča, da nam ni potrebno vsega nadzirati z vidom. Prek tipanja lahko prepoznavamo funkcionalnost predmeta in ga znamo tudi pravilno uporabiti. Sestavljanje skladanke miže izrazito krepi razvoj propriorecepcije, tipne pozornosti in koncentracije.

 

Obojeročno sestavljanje je ključnega pomena za krepitev integracije možganskih hemisfer in s tem lažje prehajanje med analiziranjem in sintetiziranjem informacij. Otrok lahko kita in ribe sestavlja po velikosti ali po niansah modre barve. Valje lahko sortira na enake po barvi in debelini, samo po debelini ali samo po barvi in s tem krepi logični del, ki se obdeluje v L hemisferi. Pri tem se krepi tudi vizualno zaznavanje in koordinacija oko-rok. Priporočljivo je, da otrok najprej spoznava velike elemente in poskuša sestaviti ribe. Nato naj se preizkusi v iskanju ravnotežja pri sestavljanju valjev na ladjo brez jambora. Nazadnje naj sestavlja valje na ladjo z jamborom, ker zahteva to nekoliko več preciznosti.

Lahko pa kita po valjih prepelje do ladje, mu sestavi palačo ali pa na kita skočita Flavio in Ottavio in se popeljeta v morske globine, kjer si zgradita svoje podvodno mesto in vanj povabita vse otroke, ki se bodo igrali s to ročno izdelano leseno skladanko. In od tu dalje je samo še domišljija, ki se snuje v D polovici možganov.

Rokovanje s tako pestro raznolikostjo, kot jo ponuja ta skladanka, spodbuja tudi osvajanje novih pojmov in govora nasploh, saj so roke in govorni aparat med seboj povezana. Delo z rokami in krepitev dobrega prijema, aktivnosti prstov in dlani ter zapestja je neposredno povezano z zaznavno-motoričnem področjem v možganih. To pa je področje, ki je ključnega pomena pri nastanku govora in komunikacije.

Skladanka je primerna za tako za otroke, mladostnike kot odrasle, zato naj Ottavio in Flavio pomagata uravnotežiti možgane in srca vseh starosti!

Zapis je pripravila Martina Jenko Mavrič, specialna in rehabilitacijska pedagoginja, ki je tudi soavtorica igrače

Uncategorized

Pusti komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Nazaj
Žabje sedenje ni OK
Naprej
V družbi daril, ki ogrejejo srce